بررسی تخصصی و حرفه ای صفحه نمایش بهترین گوشی های بازار

5

در این پست قصد داریم صفحه نمایش بهترین گوشی های بازار را با هم بررسی کنیم و ببینیم کدام ابر گوشی ها صفحه نمایش بهتری دارند : 

1- روشنایی و دید در فضای آزاد : شاید دید در فضای آزاد یکی از مهمترین قابلیت های ایست باید آن را بررسی کنیم و میزان روشنایی هرچه بیشتر یک گوشی باعث بالاتر رفتن لذت ما از استفاده گوشی تلفن همراه ما میشود و صد البته اگر در فضایی باز و با تابش مستقیم خورشید باشید و نتوانید از گوشیتان گرانقیمتتان استفاده کنید بسیار زجر آور خواهد بود پس اول از همه به بررسی این پارامتر می پردازیم .

اکثر دستگاه های اندرویدی روشنایی حدود 450 نیت دارند که این میزان روشنایی باعث میشود بتوانید مطلبی را در فضای باز بخوانید ولی این میزان معمولا برای دید در نور مستقیم خورشید کافی نیست. روشنایی  LG G3 و سونی Xperia Z2 حداکثر به 450 نیت میرسد اما در (HTC One (M8  وضعیت کمی بهتر است و تا 490 نیت میرسد . گرچه در فضای باز فرق چندانی بین این 3 گوشی دیده نمیشود .

در گوشی G3 تصاویر کمی تار تر به نظر میرسند چون در این گوشی سیستمی طراحی شده که در نور مستقیم برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد گوشی روشنایی را در حد 90% قرار میدهد و نمیشود به صورت دستی هم این مقدار را به حداثر رساند گرچه این سیستم در بقیه گوشی ها تعبیه نشده است .

در مورد سامسونگ  Galaxy S5 قضیه کمی متفاوت تر است  میزان روشنایی این گوشی بستگی به نوع فایل قابل نمایش و نور بیرون متفاوت است اما در بهترین حالت 580 نیت روشنایی تولید میکند که باعث میشود در کنار iPhone 5s بهترین نمایش در فضای باز را داشته باشند . گرچه این میزان هم به نظر در نور مشتقیم خورشید کافی نیست .

اما همانطویکه حداکثر روشنایی مهم است حداقل روشنایی هم مهم است و در واقع وقتی که شما در رخت خواب هستید یا در محیطی کاملا تاریک قصد استفاده از گوشی خود را دارید این موضوع خود را بهتر نشان میدهد .

در این پارامتر سامسونگ  Galaxy S5 به عدد فوق العاده 2 نیت رسیده که باعث میشود در این بخش بهترین باشد و  iPhone 5s  با فاصله بسیار کمی و با 5 نیت در مکان دوم و LG G3 هم با 9 نیت در رتبه سوم این ابرگوشی ها قرار میگیرد ، در انتهای این لیست هم  سونی Xperia Z2 و (HTC One (M8 با 16 نیت در انتهای این لیست قرار میگیرند .

Brightness-and-outdoor-visibility Brightness-and-outdoor-visibility (1)

 و در انتها امتیازات این بخش :

01-Outdoor-visibility

 

– بازسازی رنگ ها :

در این بخش فاکتورهای متنوعی برای بررسی وجود دارد اولین فاکتوری که بررسی میکنیم دمای رنگ های نشان داده شده توسط این گوشی ها را بررسی میکنیم  در این قسمت رنگ ها به رنگ های گرم و سرد تقسیم میشوند و معیار ما در این بخش 6500 کلوین است ، در این بررسی و در این فاکتور  Xperia Z2 از همه بهتر حاضر شده و تقریبا با 6900 کلوین یک عدد قابل قبول را ارائه داد و در رتبه های بعدی  (HTC One (M8 و iPhone 5S با 7150 کلوین در رده دوم هستند در رده بعدی ال جی G3 با 7300 کلوین قرار دارد و در رده اخر هم با تعجب سامسونگ Galaxy S5 قرار دارد و با 8100 کلوین در حالت استاندارد از همه بدتر حاضر شد و رنگ سبز بیشتر از همه حالت نرمال وجود دارد .

معیار دوم در این بخش میزان اشعه Gamma است این معیار نشان دهنده ی  این است که آیا گوشی شما روشنایی متناسب را به محتوایی که شما میبینید تخصیص میدهد یا خیر؟؟

عدد گاما معیار 2.2 است در این بخش iPhone 5s  پادشاهی میکند و با میانگین 2.21 از همه رقبا پیشی گرفته است  Galaxy S5 هم در تعقیب این گوشی قرار دارد و با 2.25 در رتبه دوم ایستاده ، در جایگاه سوم Z2 کمی از دو رقیب اصلی دورتر است و عدد گاما این گوشی 2.59 است اما در آن طرف بوم  (HTC One (M8 قرار دارند و عدد گاما این گوشی هم 2.11 است .

در جدول این قسمت هم میتوانید امتیازهای بدست آمده توسط این گوشی ها را بررسی کنید .

03-Color-reproduction

 

در پایان این قسمت میتوانید چندین عکس را توسط این گوشی ها نشان داده شده را باهم مقایسه کنید .

 

Color-reproduction (1) Color-reproduction (2) Color-reproduction (3) Color-reproduction (4) Color-reproduction (5) Color-reproduction (6) Color-reproduction (7) Color-reproduction (8) Color-reproduction (9) Color-reproduction (10) Color-reproduction (11) Color-reproduction (12) Color-reproduction

– وضوح تصویر یا رزولوشن : در طول سال های گذشته وضوح تصویر گوشی ها یه قدر باور نکردنی پیشرفت داشته و پس از اولین آیفون 4 با صفحه نمایش رتینا و کیفیت قابل قبول ،  اکنون شاهد صفحه نمایش های FullHD 1080P و اکنون هم LG G3 با وضوح تصویر QHD با 1440×2560 پیکسل هستیم که کیفیتی خارق العاده را برای خریداران این گوشی فراهم میکند که باعث دقت تصویر بالاتر این گوشی و تصاویر با لبه های تیز تر و بهتر مشخص شوند .

بعد از LG G3 با کیفیت نمایش بالا تصویری مقایسه بین بقیه مدل ها کمی سخت میشود زیرا تقریبا همه وضوح تصویر یکسانی دارند بجز آیفون 5S تقریبا اکثرا بالای 400 ppi دقت دارند که باعث قرار گرفتن آیفون در پایین این جدول میشود ، که تصویر زیر کاملا این نشان دهنده این مطلب است :

Resolution

و در انها جدول امتیازات بدست آمده در این بخش :


02-Resolution

 

 اما جمع بندی همه این بخش ها : در پایان امتیاز هر گوشی در بخش های مختلف را جمع زده و میانگین میگیریم و امتیاز نهایی در گوشی را مشخص میکنیم در انتهای این جدول Galaxy S5 قرار گرفته که جای تعجب هم دارد ولی امتیازات این گوشی در بخش بازسازی رنگ ها خیلی کمتر از بقیه بود و باعث شد این جایگاه را بدست بیاورد ال جی G3 هم در مرحل فضای باز امتیازات زیادی رو از دست داد و باعث شد که در مکان جهارم قرار گیرد اما واقعا نمیشود از صفحه نمایش بزرگ و QHD این گوشی صرف نظر کرد و سه گوشی آیفون 5s و HTC One و Z2 تقریبا همگی امتیازات برابری دارند .

05-Overall

Subscribe
آگاهی از
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
alireza
شهریور 17, 1394 6:00 ق.ظ

با سلام و تشکر از شما؛ در این نقد خیلی چیزا متاسفانه رعایت نشده مثلا این که نمایشگر امولد اس5 در حالت اتوماتیک زیر آفتاب به 690 نیت روشنایی برسه و در ضمن اینکه این نمایشگر حالت های فوتو و سینما داره که رنگ های طبیعی تره نشون میده که اصلا لحاظ نشده، و این جمع بندی واقعا بی انصافیه و موارد دیگر بماند…

شاهرخ
شهریور 6, 1394 0:00 ق.ظ

خیلی مسخرس که دارید الجی جی3 رو با اینا مقایسه میکنید این گوشیا هنوز نفهمیدن کیفیت صفحه 4kچیچی هس شما هم عمرا بدونید ولی جی3 با این صفحه نمایشش حتی ایفون6 رو هم میشونه سر جاش بعد شما اومدید با اینا مقایسش میکنید

ادمین
Reply to  شاهرخ
شهریور 6, 1394 0:27 ق.ظ

دوست عزیز اول سلام
دوم شما مطمئناً می دونید که کیفیتش چیه و ما خوشحالیم. ولی تا مقایسه ای نباشه چطوری میشه فهمید؟ امیدوارم در طول زندگیتون معنی مقایسه و نقد و … رو متوجه بشید.

5
0
Would love your thoughts, please comment.x