مقایسه XBOX ONE و PS4

134

اگر با ما همراه بوده باشید. سال گذشته و اوایل شروع فروش این دو کنسول با یک مقایسه در خدمت شما بودیم و مشخصات سخت افزاری آن دو را با هم مقایسه کردیم. حالا اما بعد از نزدیک 6 ماه از عرضه سراسری این کنسول ها می توان داوری بهتری بین آنها داشت. با ما همراه باشید:

از نظر فروش که سونی غوغایی به پا کرده است و با 8 میلیون فروش خوش درخشیده است. در حالی که مایکروسافت با 5 میلیون فروش به دنبال سونی است. طی این شش ماه گذشته مایکروسافت سعی کرد با کاهش قیمت کنسول خود خریداران را راضی به خرید کنسول خود کند. همچنین تعدادی بازی اختصاصی هم برای کنسولش بیرون داد و سعی کرد علاقه مندان به گیم را وسوسه کند. در سویی دیگر سونی به سمت واقعیت افزوده رفت و با کلید زدن پروژه مورفیوس سعی کرد این نوید را به کاربرانش بدهد که شاید در آینده بتوان تجربه جدیدی را با PS4 داشت.  برویم سراغ خود کنسول ها :

طراحی :

Xbox با ابعاد 13.5x 10.4x 3.2 اینچی طراحی خاصی ندارد و به نظر این بار آنقدر از هواکش استفاده کرده اند که دیگر نگران داغ کردن نباشیم ! در ضمن طراحی آن به گونه ایست که گویی مایکروسافت اصلاً به فکر عمودی قراردادن کنسول نبوده است. در سوی دیگر کنسول سونی به نظر زمان بیشتری برای طراحیش صرف شده است و از نظر ابعاد هم کوچکتر است : 10.8x 12 x 2 اینچ . PS4 سبک تر هم هست. در حالی که Xbox نزدیک 3.57 کیلوگرم است، PS4 تنها 2.7 کیلوگرم است. اگر به پشت کنسول ها نگاه کنیم. سونی کمی پورت ها را مخفی کرده است و این امر باعث شده اتصال کابل ها کمی سخت شود.

PS4vsXBOXONE_01_610x436

پورت های جلو و عقب PS4 و Xbox One :

در اولین قدم به وایرلس می پردازیم. جایی که سونی از یک درگاه شبکه و وایرلس 802.11 b/g/n  بهره می برد و Xbox One در کنار همه اینها از ورژن قدیمی تر a هم پشتیبانی می کند. Xbox همچنین از کانال های جدیدتر 2.4 و 5 گیگاهرتزی هم پشتیبانی می کند. این در حالی است که سونی خود را به 2.4 گیگاهرتز محدود کرده است.

هر دو سیستم 500 گیگابایت حافظه داخلی دارند. ولی فقط در PS4 کاربر اجازه تعویض هارد دارد. البته که هارد ایکس باکس را هم می توان تعویض کرد ولی کمی دشواری دارد. مثلاً اگر خارج از ایران هستید از گارانتی خارج می شود. ولی در ایران که گارانتی نداریم :)!

علاوه بر اینها در آپدیت اخیر ایکس باکس کاربر توانایی اتصال هارد اکسترنال را دارد. که نکته بسیار بسیار مثبتی است. البته شرایطی هم  دارد : باید بیشتر از 250 گیگابایت باشد و USB3 . در اینجا مثل اینکه سونی هنوز فکری برای پشتیبانی از هارد اکسترنال نکرده است .

هنگامی که به پشت دو کنسول سر بزنیم تفاوت ها بسیار است. در Xbox One  دو پورت USB ، یک پورت ورودی HDMI و یک پورت خروجی HDMI ، پورت S/PDIF برای صدای دیجیتال و یک پورت مخصوص برای کینکت و پورت Lan و اتصال IR blaster دیده می شود. حالا اگر به پشت PS4 نگاه کنید متوجه می شوید که چقدر در این قسمت مینیمالیستی عمل کرده. یک خروجی HDMI ، و بازهم پورت صدای دیجیتال S/PDIF ، پورت شبکه و پورت مخصوص دوربین سونی. همانطور که می بینید در این قسمت عملکرد سونی در قیاس با مایکروسافت فاجعه بار است. البته خیالتان راحت PS4 پورت USB دارد دو پورت در جلو.

updated-ps4-vs-xbox-one-which-is-better3

 کدام قوی تر است؟

هم Xbox One و هم PS4 هردو بهتر شده اند و از کنسول های پیشین خود درس گرفته اند و طراحی داخلی هوشمندانه تری داشته اند. AMD یکی از اصلی ترین بازیگران در این بهبود است. Xbox One از یک پردازنده 8 هسته ای 1.75 گیگاهرتزی بهره می برد.(جالب است بدانید تا آخرین لحظات فرکانس در نظر گرفته شده 1.6 گیگاهرتز بود). اما PS4 همان پردازنده 1.6 گیگاهرتزی 8 هسته ای را برای خود برگزیده است. همانطور که متوجه شدید در این قسمت ایکس باکس 10% قدرت پردازش بهتری دارد. اما داستان تمام نشده است بیایید ببینیم مهمترین بخش، یعنی گرافیک این دو چه تفاوتی با هم دارند.

پی اس 4 با یک گرافیک 1.84 Tflops که بر پایه تکنولوژی از سوی AMD است کار را ادامه داده است. در حالی که این رقم برای ایکس باکس به 1.31 Tflops کاهش می یابد.(FLOPS = “عملیات ممیز شناور در ثانیه” که ممیز شناور به طور کلی عملیات تعویض رنگ پیکسل ها در واحد زمان برای تعویض یا تشکیل تصاویر جدید است. هرچه این عدد بیشتر باشد قدرت گرافیک بیشتر و فریم ریت بازی ها و عکس و فیلم بالاتراست) همانطور که می بینید پی اس عملیات گرافیکی را سریعتر انجام می دهد. این نکته پر رنگ تر می شود هنگامی که به بحث رم بپردازیم.

در این رقابت ایکس باکس و پی اس 4 مقدار مهم نیست . چون هر دو 8 گیگابایت رم دارند. PS4 رم 8 گیگابایتی نسل به مراتب جدیدتر GDDR5 را استفاده می کند. تکنولوژی ای که در کارت گرافیک ها استفاده می شود. این در حالی است که Xbox one از همان DDR3 استفاده می کند. اما هنوز داستان تمام نشده است. سونی از این 8 گیگابایت 3.5 گیگابایت را برای خود نگه داشته است و 4.5 گیگابایت را در اختیار سازندگان بازی ها قرار داده است. در سوی دیگر مایکروسافت 3 گیگ برای خود و 5 گیگ برای سازندگان گذاشته است. بماند که سونی ادعا کرده است که 1 گیگابایت رم اضافه برای سازندگان کنار خواهد گذاشت که فعلاً عملی نشده است. قضیه کمی پیچیده شد و این بر عهده سازندگان بازی هاست تا بگویند کدام بهتر است.

گرافیک بازی در کدام بهتر است؟

همه آن مشخصات را کنار بگذارید و به مرحله آزمایش وارد شویم. سازندگان بازی پیش از این دمو ها و پیش نمایش هایی ساخته بودند ولی حالا به خود بازی ها رسیدیم. شاید یکی از کیس های مناسب برای آزمایش بازی متال گر 5 باشد. در ویدیویی که پخش می شود می بینید که ورژن PS4 وضوح بیشتری دارد. فواصل بهتر تشخیص داده می شوند و حرکات نرم تر است در مقایسه با Xbox One . نکته دیگر در رزولوشن تصاویر است. در حالی که PS4 با رزولوشن 1080P و فریم ریت 30 و 60 تصاویر را پخش می کند. Xbox One کیفیت 720P یا 900P را با فریم ریت 30 و 60 فریم در ثانیه پخش می کند.

fhc
بازی Watch Dogs یکی از آن بازی هایی است که با دو رزولوشن متفاوت برای PS4 و XBOX ONE عرضه شد.

این داستان برای Assassin’s Creed, Call of Duty: Ghosts, The Witcher 2 و Thief هم صدق می کند. در Tomb Rider جالب تر هم می شود. هنگامی که شرکت سازنده برای PS4 با فریم ریت 60fps ارائه کرده است و برای XBOX ONE با فریم ریت 30fps!

برای درک بهتر تفاوت ها می توانید به این صفحه در سایت VERGE سر بزنید با حرکت خط میانی عکس ها می توانید تفاوت ها را میان کنسول ها ببینید (حتی در قیاس با کنسول های پیشین). مطمئناً تفاوت ها را در عکس بهتر از فیلم درک خواهید کرد. (توجه داشته باشید که احتمالاً با آی پی ایران عکس ها لود نشود)

البته این گفته ها خرید XBOX را کاملاً منتفی نمی کند. اول اینکه شما تنها هنگامی متوجه تفاوت می شوید که در کنار هم بازی ها را اجرا کنید. (Side by Side) تازه بازهم تشخیص خیلی سخت است ، دوم اینکه مایکروسافت همیشه نشان داده که از نظر نرم افزاری خلاق تر بوده است واین را می شود از آپدیت های پی در پی اش فهمید. دائم در حال کاستن عیب هاست. می تواند این فاصله را کمتر کند. برای مثال مایکروسافت وعده داده است تا اواخر سال DirectX 12 را ارائه کند و نقصان خود در رمش که DDR3 است را کمرنگ تر کند.

رقابت قیمتی XBOX ONE و PS4 :

در ابتدای کار سونی نزدیک 100 دلار ارزان تر بود و البته این  به دلیل نبود دوربین در جعبه خود بود(بماند که بسیاری از خریداران در این تصور بودند که دوربین هم همراه دستگاه است). XBOX ONE اما با یک دوربین کینکت اضافه 100 دلار گران تر بود . بعد از مدتی مایکروسافت هم دوربین را از جعبه هایش برداشت و قیمت را به همان 399 دلار رساند.

در ابتدای مقاله گفتیم که سونی در بخش فروش برنده رقابت است با اختلافی 3 میلیونی، شاید یکی از دلایلش را متوجه شده باشید( ارزانی در اوایل) . اما نکته دیگر این بوده که کنسول PS4 تا ماه سپتامبر سال گذشته تنها کنسول نسل هشتمی در دسترس در کشورهای هند و ژاپن و ترکیه بوده است.

محتویات جعبه دو کنسول XBOX ONE و PS4 :

بیایید ببینیم در هنگام باز کردن جعبه کنسول ها باید منتظر چه چیزهایی باشیم؟

در ابتدای عرضه ، همراه کنسول XBOX ONE ، یک عدد دسته و یک کینکت بود. بعد ها البته با انتخابی شدن کینکت وضعیت فرق کرد : یک کابل HDMI ، هدست سیمی و اکانت 14 روزه استفاده از XboX Live Gold  هم به موارد اضافه شد و کینکت برداشته شد. البته همچنان کابل شارژ یو اس بی دسته در آن قرار نگرفته است.

در جعبه PS4 علاوه بر کنسول و یک دسته ، کابل HDMI و کابل Mini USB را برای دسته  خواهید یافت. چیز دیگری نبود؟ جعبه را خوب بگردید باید یک اکانت 30 روزه Play Station Plus  و هدفون تک گوش سیمی هم باشد. برخلاف هدست کم کیفیت XBOX!

ویدیویی جالب از محتویات PS4 :

کنترلر ها و دوربین:

مهمترین فاکتورها برای کنترلرها راحتی،اندازه و عمر باتری است که در مقام مقایسه امری شخصی می شود. یعنی برخی با دسته PS4 راحتند و برخی با دسته XBOX. خبر خوب این است  که هر دو دسته از نسل پیشین خود بهترند.

 مقایسه گیم پد XBOX ONE و XBOX 360 نشان می دهد که نوآوری های زیادی صورت گرفته است مانند بهینه سازی D-pad و انتقال فوق العاده ضربات .

ازسوی دیگر مقایسه گیم پد PS4 و PS3 نشان می دهد بزرگترین تغییر در ظاهرش است. بزرگتر شده است! که باعث شده در بازی های طولانی راحت تر از PS3 باشد. کنترلر های حرکتی آن دقت بهتری دارند و کار کردن با آنها ساده تر شده است. در ضمن تاچ پد و اسپیکر دسته نیز از نکات هیجان انگیز آن است که می تواند رابطه جدیدی را با بازی فراهم سازد.برخی از سازندگان بازی تحقیق برای چگونگی استفاده از این امکانات در بازی هایشان را کلید زده اند.

می توان گفت دسته PS4 نسبت به PS3 پیشرفت قابل قبولی داشته  در برابر آن انگار XBOX ONE دسته ای متفاوت و در حد یک کنسول نسل هشتمی ارائه نداده است و فقط کمی بهبود در دسته پیشین خود داده است.

اما در بحث دوربین همچنان کینکت دوربین سونی را پشت سر گذاشته است. کینکت تا 6 نفر را میتواند بشناسد و در ثانیه تا 2گیگابایت اطلاعات را می تواند پروسس کند. ضربان قلب را اندازه گیری می کند و حالات صورت را تشخیص می دهد و … زاویه دید دوربین هم 60% بهبود داشته و آن ارور اعصاب خرد کن کینکت 360 کمتر دیده خواهد شد. در کل کینکت فقط بازی کم دارد وگرنه نکات مثبت بسیاری دارد. ویدیوی زیر در مورد کینکت جدید است پیشنهاد می کنم حتماً ببینید:

در این زمینه PS4 دوربین پر امکاناتی نیست. از ترکیب دو دوربین 800×1280 پیکسلی در بدنه ای به مراتب کوچکتر از کینکت PlayStation Eye پدید آمده است. لیست بازی ها برای این دوربین هم خیلی کمتر از بازی های مخصوص کینکت است. البته سونی شاید امید خود را به پروژه مورفیوس بسته تا بتواند شیوه ای جدیداز حس بازی را به کاربران ارائه دهد.

 بازی های PS4 و XBOX ONE :

یکی از اصلی ترین رقابت های کنسول نه در ساخت که در پیمودن باقی راه است. سازندگان کنسول تلاش می کنند تا با ارائه بازی های اختصاصی گیمرها را از خود راضی نگه دارند.این حس تنها در این کنسول برای خیلی ها ارزشمند است. فعلاً که مایکروسافت سخت در تکاپوست و دائم از بازی های جدید صحبت می کند به ویدیوی زیر نگاه کنید. البته تنها برخی از آنها اختصاصی XBOX ONE هستند:

سونی هم همیشه نشان داده که کمی دیر موتورش روشن می شود و وقت لازم است تا سری بازی هایش را ارائه دهد. ولی همانطور که گفتم کمی صبر باید. تجربه نشان داده که سونی در ارائه بازی های خاص همیشه استادانه کار کرده است. از طرفی کمی وقت لازم است تا سازندگان بازی بتوانند از تمامی امکانات PS4 استفاده کنند. در اوایل اکران این دو کنسول سازندگان بازی ها نیز اعلام کرده بودند که PS4 بستر مناسب تری برای ساخت بازی های نسل بعد ایجاد کرده است و کمی وقت برای این تحول لازم است.

Subscribe
آگاهی از
134 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
ali
آبان 1, 1399 0:08 ق.ظ

سلام ببخشید من عید ماه یعنی تقریبا 4 ماه دیگه میخوام ببینم با این ولوشوو دلار ps4 بگیرم یا xbox one کیفیت واسم خیلی مهمه و اینکه بازی راحت و روون اجرا بشه کدوم بهتره

Last edited 3 سال گذشته by ali
Erfan
Reply to  ali
فروردین 13, 1400 11:09 ق.ظ

PS4 بگیر بهتره

سهیل
تیر 16, 1398 1:28 ب.ظ

روی کنسول ps4 امکانش هست که بازی نصب کرد؟چون واقعا قیمت دیسک ها بالاست و اگه ps4 مثل Xbox one این قابلیت را داشته باشه خوب میشه

Amir.sh
تیر 6, 1398 10:22 ب.ظ

سلام…سایتتون عالی بود و مطالبش بهم کمک کرد..ممنون واقعا??

ALI
اسفند 18, 1396 8:51 ق.ظ

سلام دوستان یه سوالی چن وقتی ذهنمو درگیر کرده
من قراره تقریبا دو ماه بعد یه کنسول بگیرم مشکلم اینجاس نمیدونم xbox one بخرم یا ps4 خیلی تحقیق کردم اما باز هم دو دل ماندم من کنسولی میخوام که خیلی زود داغ نکنه و گرافیک عالیی داشته باشه لطفا نظر بدین قیمت ههم مهم نیست

Mahdi
Reply to  ALI
آذر 7, 1397 9:55 ب.ظ

سلام تو ایران همهps4دارن ایکس باکس رایج نیس اگه می خوای داغ نکنه ps4slimبخر خیلی خوبه

ایاد
اسفند 12, 1396 5:51 ب.ظ

سلام دوستان من اهل بازی pcبا این شرایط قیمت دولار رفت بالا نمیشه دیگ سیستم ارتقا بدم حدقل سیستم واس گیم کفیت 4kبازی کنم 8میلیون سیستم
الان دیگه میخوام وارد بازی کنسول بشم ایکس باکس وان یا اینمه پی اس فور
و ناگفته نماند بازی ایکس باکس وان دیدم خیلی خوشم اومده ولی از لحاظ سخت افزاری و تنوع بازی کدوم پیشنهاد میدین

محمدرضا
اردیبهشت 18, 1396 10:00 ق.ظ

من میخام واسه پسرم خرید کنم
xbox بخرم یا ps4
درضمن اون 8 سالشه الان ps2 داره منو کچل کرده از اینا میخاد
کدوم بهتره
قیمت مهم نیست
ممنون میشم راهنماییی کنید چون خودم هیچی نمیدونم از اینا

امیر
Reply to  محمدرضا
آبان 10, 1396 9:46 ب.ظ

ps4بخر خیلی بهتره

Mahdi
Reply to  محمدرضا
آذر 7, 1397 9:57 ب.ظ

سلام تو ایران همهps4دارن ایکس باکس رایج نیس ps4بخر سوالی داشتی بپرس

نسيم
بهمن 30, 1395 2:55 ق.ظ

سلام.ممنون میشم منو راهنمایی کنین.من می هوام برای همسرم کنسول بازی بخرم که هم قیمت بازی عاش ارزون باشه هم بازی زیاد داشته باشه کدوم دستگاه و بخرم

ادمین
Reply to  نسيم
بهمن 30, 1395 11:20 ق.ظ

بازی ارزون که دیگه نیست ولی بهتره PS4 بگبرید

Reply to  بنیامین
اردیبهشت 17, 1396 10:26 ق.ظ

داداش من ، شما نصف قابلیتهای ایکس باکس رو نگفتی ک ⁦:-⁩
مثلا اسمارت گلس و برنامه های مخصوص کینکت و تناسب اندام ، سیستم صوتی ، کنترل تویزیون با فرمان صوتی و…
اینارم در نظر داشته باشیم ، فک کنم به این نتیجه برسیم ایکس باکس علاوه بر گیمینگ یه وسیله هوشمند همه جانبه برای کنسول های خونگیه
از طرفی شما حتی میتونید ps4کس دیگه رو با ایکس باکس خودتون پیوند بزنید. اینارم بگین دیه ⁦:-(⁩

Mahdi
Reply to  نسيم
آذر 7, 1397 9:57 ب.ظ

Ps4 سوالی داشتی بپرس

مهدی
آبان 9, 1395 8:09 ب.ظ

سلام. من الان xbox 360 دارم می خواستم xone بگیرم ولی وقتی قابلیت های ps4 رو دیدم نظرم عوض شد. الان تنها مشکلم اینه که نمیدونم می تونم با دسته ی ps4 ارتباط برقرار کنم یا نه. به نظر شما اگر ps4 بخرم به دستش عادت می کنم یا نه؟

Pzp
آبان 7, 1395 10:51 ب.ظ

یه سوال داشتم من میخوام ps4 بخرم میخوام ببینم اگه کپی خورش کردم بعد به نت وصل شدم دستگاهم بن یا قفل نمیشه اگر هم بشه باید چکار کنم کنسول پی اس رو از کجا تهیه کنم لطفا راعنمایی ام کنید

Arian
مرداد 17, 1395 8:38 ب.ظ

من xbox oneدارم واسه کسایی مثل من که pesبازی میکند و عاشق ryse son of rome هستند xbox oneخیلی بهتر هست البته واسه کسایی که آنلاین بازی میکنند xbox one بهتر هست چون امنیت حساب بیشتر هست

Arian
مرداد 17, 1395 8:26 ب.ظ

بازیryse son of rome هم اختصاس xbox oneهست

تنبنبن
خرداد 6, 1395 1:35 ب.ظ

میشه با PS eye بازی های تعاملی مثل بکس رو انجام داد ؟
من می خوام ps4 بخرم روش زده آنچارتد ۴
یعنی CD بازی رو داره ؟

پيمان
Reply to  تنبنبن
بهمن 10, 1395 12:48 ب.ظ

اره یعنی بازی همراهش است یه ذره پولش بیشتره مثلا اگه دستگاه یک و دویست و سی باشه میشه یک و سیصد اما از قیمت بازی جداگانه کمتره

نیما
خرداد 6, 1395 1:29 ب.ظ

میشه با PS eye بازی های تعاملی مثل بکس رو انجام داد ؟
من می خوام ps4 بخرم روش زده آنچارتد ۴
یعنی CD بازی رو داره یا باید بازی رو دانلود کنم؟

علی
اردیبهشت 10, 1395 2:15 ب.ظ

سلام لطفا اگه میشه سوالم رو جواب بدید
سلام من دیروز پشت شهرداری بودم فروشنده اظهار میکرد PS4 رو کپی خور میکنن و ۱۰ بازی رو روش کپی میکنه(مبلغش میشه ۳۵۰ تومن) بنظرتون این کارو بکنم و اسیبی به دستگاه نمیرسه ؟

ادمین
Reply to  علی
اردیبهشت 10, 1395 2:42 ب.ظ

تو این روش فقظ همین 10 تا بازی رو میشه ریخت و کنسول شما دقیقا میشه عین یه کنسول دیگه
و دیگه نمیتونید آن لاین بشید
کلا کار جالبی نیست
کپی خورم نیس

امیر
Reply to  علی
آبان 10, 1396 9:50 ب.ظ

ده تا بازی دلخواه میریزی . هر وقت بخوای عوض میکنی . به اینترنت وصل نشی خراب نمیشه

فروردین 20, 1395 5:50 ق.ظ

سلام‏ ‏من‏ ‏ps4 خیلی‏ ‏هم‏ ‏راضی‏ ‏ام‏ ‏ازش‏ ‏یه‏ ‏سوال‏ ‏داشتم‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏تو‏ ‏ps4 میشه‏ ‏بازی‏ ‏نصب‏ ‏کرد‏ ‏و‏ ‏بدون‏ ‏سی‏ ‏دی‏ ‏بازی‏ ‏کرد‏ ‏یا‏ ‏حتما‏ ‏باید‏ ‏سی‏ ‏دی‏ ‏باشه‏ ‏؟‏ ‏اگه‏ ‏میشه‏ ‏نصب‏ ‏کرد‏ ‏لطفا‏ ‏بگین‏ ‏چجوری‏ ‏مرسی‏ ‏سایتتونم‏ ‏خیلی‏ ‏خوبه‏

فروردین 10, 1395 5:47 ق.ظ

سللام از کجا باید فهمید که ps4 رجیون جنده

متین
بهمن 22, 1394 6:23 ب.ظ

ببخشید من در فرم در دست گرفتن ps4باxbox one شک دارم میخواستم یک عکس از دسته ps4بگذارید ممنون

Arian
Reply to  متین
مرداد 17, 1395 8:31 ب.ظ

دسته ایکس باکس قشنک تر psهست

بهمن 22, 1394 11:01 ق.ظ

بعد اگر ps4 کپی خور بشه مشکلی برای دستگاه ایجاد نمیکنه

ادمین
Reply to  امیر محمد
بهمن 24, 1394 11:34 ق.ظ

حالا بذارید کپی خور بشه بعد در موردش نظر بدیم
معمولا خیر

بهمن 22, 1394 10:50 ق.ظ

من الان بین Xbox one va ps4 گیر کردم برای بازی هایی need for speed via GTA v کدوم بهتره

بهمن 22, 1394 10:49 ق.ظ

من الان بین Xbox one va ps4 گیر کردن برای بازی هایی مثل نیدفوراسپید و جی تی ای وی کدوم بهتره

ادمین
Reply to  امیر محمد
بهمن 24, 1394 11:34 ق.ظ

PS4

gamer simple
Reply to  امیر محمد
اردیبهشت 12, 1397 7:25 ب.ظ

Ps4

Erfan
Reply to  امیر محمد
فروردین 13, 1400 11:07 ق.ظ

کلا ps4 بهتره من خودم راضیم

بهمن 20, 1394 1:56 ب.ظ

سلام تلویزیون ما sony هست شنیدن پلی استیشن کیفیته بهتری داره تو تلویزین sony تا مارک های مختلف مثل samsung /sharp /LG و….
حالا بنظرتون برای کیفیت بهتر sony بخرم یا xbox ؟
سوالم سر تلویزیونه که کدوم مارک بیشتر باش حال میکنه

ادمین
Reply to  محمد
بهمن 20, 1394 3:02 ب.ظ

فکر کنم باید به خیلی چیزا توجه کنید که این گزینه خیلی مهم نیست
ps4 گرافیک بهتری دازه

حمیدرض
بهمن 20, 1394 9:45 ق.ظ

باسلام و خسته نباشید
خواهرزاده من عاشق بازی های فوتبال و ماشین هستش.در صورت امکان راهنمایی کنید کدوم دستگاه براش خریداری بشه
ممنونم از راهنماییهاتون

ادمین
Reply to  حمیدرض
بهمن 20, 1394 1:22 ب.ظ

در مورد فوتبال که تو هردو کنسول یه جور اجرا میشه
ولی در مورد ماشین هم باید ببینید فورزا یا درایو کلوب رو دوست دارید که بازی های اختصاصی هر کنسول هستند

حمیدرضا
Reply to  بنیامین
بهمن 20, 1394 1:34 ب.ظ

ممنونم از جوابتون اما فورزا یا درایو کلوب فرقشون چیه

ادمین
Reply to  حمیدرضا
بهمن 20, 1394 3:01 ب.ظ

اینا دوتا بازی اختصاصی برای هر کنسول هستند که باید ببینید با کدوم بازی بیشتر حال میکنید
فورزا در کل بهتره البته به نظر من

ALIREZA
دی 29, 1394 8:52 ق.ظ

سلام یه سوال به نظر شما از کجا این ps4 رو بخریم بهتره ایا ایا بازی هم همراهش هست

نیما
Reply to  ALIREZA
آبان 15, 1395 0:10 ق.ظ

از دیجیکالا

reza
آذر 19, 1394 10:57 ب.ظ

سلام من میخوام ps4بخرم. اگه دستگاهم کپی خور نباشه باید بازیای اصل بگیرم یا میتونم هر جایی که بخوام برم هکش کنه بعد هکش کنه دستگاه خراب نمیشه و اگه به اینتر نت متصل شم دوباره به حالت اول برمیگرده و اینکه اگه کینکت بخرم بهش وصل میشه و اگه به اینتر نت وصل بشه جاسوسی اینترنتو میکنه؟باتشکر از سایت پر طرفداروخوبتون.

آبان 18, 1394 10:48 ب.ظ

سلام میخواستم بدونم کلا ps4 بهتره یا xbox one??????

emad
شهریور 25, 1394 1:06 ب.ظ

به نظر من آدم باس 4 میلیون هزینه کنه یه پی سی توپ بخره
گرافیک 4 – رم 16 – سی پی یو آی 7
نه نگران کرک می شی نه نگران نسل نهم بازی ها
این سیستمی که میگم برای بازی های نسل 10 هم ساپورت می کنه

مهدی
Reply to  emad
آبان 15, 1394 11:22 ق.ظ

اره درسته ساپورت میکنه ولی بازی های چند سال بعد رو باید روی حداقل سیستم بازی کنی

amir
شهریور 5, 1394 7:38 ب.ظ

سلام خدمت دوستان عزیز من میخواهم ps4 رو خریداری کنم اگر خریدم و نسخه کپی خور بیاد چقدر باید هزینه کنم تا بتونم کنسولم رو هک و کپی خور کنم سریع جواب بدید ممنون میشم

محمد
تیر 18, 1394 1:22 ب.ظ

سلام
اقا یه سواله مهم این ps4 جنس تقلبی یا اماراتی یا هندی . جنس اشغالی چیزی نداره
اخه میخوام از بانه بگیرم میترسم بهم بندازن؟
یا یه سواله دیگه از توبخ.نه بگیرم بهتره یا بانه ؟فرقی هم میکنه؟

محمد
Reply to  افشین
تیر 19, 1394 1:55 ب.ظ

جدا
قیمته توبخونه با بانه زیاد فرقی نمیکنه(یعنی میگن تقریبا نصفه قیمته نیست) بس از همین توبخونه میگرم
اقا تشکر خیلی ممنون

mohammad
Reply to  افشین
تیر 19, 1394 2:10 ب.ظ

قیمته قطعاته pc هم بابانه زیاد فرقی نمیکنه؟

mohammad
تیر 18, 1394 12:39 ب.ظ

سلام
ببخشید
این کرکه کنسولا کی میاد؟میگفتن قراره خرداد بیادکه؟
راستی اصلا قضیه این کرک چیه؟از کجا میاد؟مگه کاره غیره قانونی نیست؟(برا ایران که ازاده)

mohammad
Reply to  افشین
تیر 19, 1394 2:02 ب.ظ

عه واقعا یعنی کرکش زودتر اومده بوده بابا دمشون گرم
حالا حدودا معلوم نیست چند وقت دیگه میاد اگه خیلی طول میکشه یه pc رو ارتقا بدم فعلا بگزره

امیرحسین
تیر 14, 1394 6:18 ب.ظ

آقا سلام خسته نباشین، میخواستم ببینم آیا میشه ps4 رو روی مانیتور pc نصب کرد ؟
x box one رو چی ؟ اونم میشه ؟؟

مرسی از راهنمایی ها و زحماتتون.

ادمین
Reply to  امیرحسین
تیر 14, 1394 9:36 ب.ظ

اگر کابل HDMI بخوره مانیتورتون بله
اما صدا رو باید حتما از گوشی استفاده کنید

کامران
تیر 2, 1394 5:55 ق.ظ

سلام دوستانی که می خواهند بدونند آیا سرعت اینترنتشون واسه بازی آنلاین مناسبه (کسانی که می خواهند بازی آنلاین مثل destiny یا final fantezy , … که آنلاینه روبازی کنند ) باید سرعت اینترنت رو واسه بازی چک کنند به این صورته : روش 1 : ابتدا رو win7 قسمت start رو کلیک کنید و بعد تو قسمت serch program and file ( اولین انتخاب از پایین ) رو توش تایپ کنید cmd و بعد enter رو بزنید سپس تو صفحه مشکی ایجاد شده تایپ کنید ping 8.8.8.8 و enter روبزنید . حالا باید maximum شما کمتر از 270 باشه… بیشتر بخوانید »

کامران
تیر 1, 1394 2:32 ق.ظ

سلام من یک ساله ps4 دارم . خداییش خیلی قدرتمنده . اونایی که سوال می کنند xbox one بگیرم یا ps4 بهنظر من ps4 بهتره چون شما بازی دسته دوم تو بازار زیاد پیدا می شه از 70000 تومان به بالا و اکثرا همین ps4 رو تو ایران مردم زیاد دارن . ضمنا از نظر بازی online این کنسول واسه ایران که سرعت اینترنت پایینی داره خیلی مناسبتره . چون شما اگه سرعت اینترنتتون 100kb به بالا باشه شما به راحتی می تونید بازی onlin رو انجام بدید که تو ایکس باکس فکر نکنم اینطوری باشه چون تو آمریکا سرعت… بیشتر بخوانید »

hsdn
Reply to  کامران
مرداد 21, 1394 0:01 ق.ظ

ایکس باکس نسخه های مختلف داره چرا همینطوری یه چیزی میگید که بخاطر آمریکا طراحی شده؟اصلا مایکروسافت محصولاتش رو توی ویتنام بخاطر کارگرا ارزونتر اسمبل میکنه خواهشا اطلاعات الکی ندید.ایکس باکس اصلا نسخه خاورمیانه داره به کل .

sajjad
خرداد 31, 1394 1:28 ب.ظ

باهمه ی این امکانات و تفاوت ها در دو کنسول کدوم بهتره؟کدوم و بخرم؟توروخدا کمک کنید.

vahab
خرداد 30, 1394 1:12 ب.ظ

من خودم xbox one دارم خیلی عالیه از لحاظ گرافیکی و سخت افزاری تفاوتش با ps4 خیلی کمه و تقریبا غیر قابل تشخیصه مگه کنار هم باشن دستگاها و بازی کنید تا تشخیص بدین اونم به سختی .به نظر من xbox عالیه من قبلا هم 360 داشتم کلا از مایکروسافت خیلی راضیم عالیه فوق العادس.

امیرعلی
خرداد 25, 1394 1:24 ب.ظ

مرسی

امیرعلی
خرداد 25, 1394 1:04 ب.ظ

خواهش میکنم سریعتر جواب سوال منو بدین….

امیرعلی
خرداد 25, 1394 12:16 ب.ظ

یه سوال دیگه اگر من الان XBOX ONE بگیرم وقتی کهXBOX ONE هک بشه و کپی خور بشه کنسول من هم کپی خور میشه ممنون میشم سریع جواب بدین

ادمین
Reply to  امیرعلی
خرداد 25, 1394 1:13 ب.ظ

خیلی بستگی به نوع هک داره
ولی به احتمال 99% میتونید هک کنید

امیرعلی
Reply to  بنیامین
خرداد 25, 1394 1:25 ب.ظ

خودم باید هک کنم

امیرعلی
Reply to  امیرعلی
خرداد 25, 1394 1:35 ب.ظ

یا خودش هک میشه؟؟؟؟؟

ادمین
Reply to  امیرعلی
خرداد 25, 1394 3:07 ب.ظ

میگم همه چیز بستگی به نوع هک داره
اما اگر نرم افزاری باشه شاید بتونید خودتون بریزید و هک کنید ( البته معمولا زود جلوی این هک رو میبندن
اگر هم سخت افزاری باشه که حتما باید ببرید بیرون تا براتون نصب کنند

امیرعلی
خرداد 24, 1394 1:52 ب.ظ

خیلی ممنونم ازت

امیرعلی
خرداد 23, 1394 4:09 ب.ظ

سلام میخواستم ببینم ریجن خاورمیانه ریجن چنده بعد برای اتصال XBOX ONE به اینترنت حتما باید XBOX LIVE CARD داشته باشیم یا میتونیم با وای فای بهش متصل شیم ممنون میشم جواب بدین

ادمین
Reply to  امیرعلی
خرداد 23, 1394 5:12 ب.ظ

خاور میانه ریجن خاصی نداره همون ریجن 2 هست
برای اتصال به نت هم نیازی به اکانت نیست
اکانت لایو مخصوص بازی آنلاین وگرنه همه کاری میتونید بکنید دانلدود بازی و ..

سینا
خرداد 17, 1394 4:42 ب.ظ

سلام می خواستم بپرسم اگه کپی بزاری تو ps4 به دستگاه اسیب نمی زنه؟

امیر
اردیبهشت 24, 1394 3:08 ب.ظ

سلام
من خودم الان ps4 دارم و خیلی ازش راضیم و الان به سرم زده یک xbox one بخرم میدونین چرا واسه کینیکت اخه خیلی باحاله و هم وقتی میگی ایکس باکس آن ، خود دستگاه خودگار روشن میشه این خیلی محشره و هم به خاطر بازی های انحصاری ایکس باکس وان که یکیش هالو5 هست .
و میگن اداپتور ایکس باکس که شبیه آجر زود میسزه ها؟

آیا اینکه من میخوام ایکس باکس وان بخرم کار خوبیه؟

ممنون میشم به من جواب بدین مرسی از شما سایت خوبتون.

ادمین
Reply to  امیر
اردیبهشت 24, 1394 8:42 ب.ظ

منم دقیقا به خاطر کینکت رفتم سراغ ایکس باکس
بعضی موقع ها مخصوصا دسته جمعی کینکت خیلی مزه میده
من آداپتورش شبیه پاره آجر هست ولی نشنیدم بسوزه
واقعیت اینکه شما خودتون باید ببینید که این مسائل شما رو راضی میکنه یا نه
انتخاب کنسول در شرایط حال بیشتر به سلیقه شما بستگی داره

حسين
Reply to  امیر
تیر 21, 1396 1:42 ب.ظ

من خودم Xbox one دارم فوق العادس ولی halo5 نکیرین بازی خیلی مزخرفیه کرفتم بشیمون شدم

اردیبهشت 10, 1394 4:32 ق.ظ

با تشکر از زحمات جنابعالی
در ترویج علم و دانش بازی های ویدئویی
unity3d.blog.ir

سحر
اردیبهشت 9, 1394 12:00 ب.ظ

یه سریا می گن گارانتی یکساله به درد نمی خوره ، یه عده کمی هم می گن به درد می خوره، به نظر شما نیازی هست که با گارنتی یکساله بگیرم یا نه؟

ادمین
Reply to  سحر
اردیبهشت 9, 1394 12:42 ب.ظ

گارانتی خوب ارزش داره
گارانتی هایی مثل سازگار و … که چند سالی دارن کار میکنن واقعا خوبن ولی توی کنسول ها وارد نشدن
معتبر ترین گارانتی کنسول ها لادیز و بانیان پرتو البته به شخصه با هیچ کدوم مراوده نداشتم تا بگم خوبه یا نه
اما اگر تصمیم داری با گارانتی بگیر برای این دو تارو بگیر اکثر گارانتی ها الکین و موقع خرابی دستگاهتون باید بگردید ببینین اصلا اون شرکت وجود خارجی نداره

سحر
Reply to  بنیامین
اردیبهشت 13, 1394 12:03 ب.ظ

ممنون از کمکتون

سحر
اردیبهشت 9, 1394 8:16 ق.ظ

ببخشید من ازتون یه راهنمائی دیگم می خواستم
بعید میدونم ولی محض اطمینان اگر واسه ps4 بازی های کارکرده (دست دوم) بگیریم که مشکلی واسه دستگاه ایجاد نمی کنه ؟
ممنون

ادمین
Reply to  سحر
اردیبهشت 9, 1394 9:41 ق.ظ

نه دوست عزیز
این کاریه که همه انجام میدن

سحر
Reply to  بنیامین
اردیبهشت 9, 1394 9:49 ق.ظ

ممنونم از راهنمائیتون

سحر
اردیبهشت 8, 1394 12:15 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
در کل اگر با ps4 به اینترنت وصل نشیم اتفاقی میوفته؟
اگر حتماً باید وصل شیم ، چند وقت یکبار باید این کارو بکنیم ؟؟
الان ps4 فقط چینیش هست؟

ALIREZA
فروردین 12, 1394 2:58 ب.ظ

پس با این شرایط بازیها فقط کنسول های نسل هشتمی رو باید تو گیم نت ها بازی کرد

کامران
Reply to  ALIREZA
تیر 1, 1394 2:50 ق.ظ

سلام داداش من ps4 دارم الان بازی دسته دومش از 70000 تومان شروع می شه این پولی نیست به خاطرش برید کافی شاپ بازی کنید . موقع خرید بازی دسته دوم جدید هم بازی قبلی رو 50 تومان بر می دارن یعنی شما 20 تومان سر می دید . البته بازی ای که یک سال از تولیدش گذشته رو 70000 می دنا یعنی 2014

ALIREZA
فروردین 12, 1394 1:19 ق.ظ

من میتونم یه بازی برای xbox one دانلود کنم بعد روی blue ray بریزم و روی xbox one هک نشده نصب کنم

ادمین
Reply to  ALIREZA
فروردین 12, 1394 1:51 ق.ظ

نه دوست من نمیشه

ALIREZA
فروردین 12, 1394 0:22 ق.ظ

راسته که میگن مایکروسافت داره رو XBOX ONE SLIM کار میکنه وبه زودی وارد بازار میشه؟؟؟؟

ALIREZA
فروردین 11, 1394 0:04 ق.ظ

سلام
1-موقعی که XBOX ONE یا PS4 میخری تو حافظش بازی هست عایا
2-واسه XBOX ONE باندل GTA V هست عایا

amir.z
فروردین 5, 1394 2:05 ب.ظ

سلام.ببخشید من میخوام ps4 بخرم ولی مشکلم خرید بازی هاشه نمیشه راه حلی براش پیدا کرد.سوال دومم آینه که لازم نیست آنلاین باشیم؟مشکلی نداره همیشه آفلاین باشیم؟

amir.z
Reply to  افشین
فروردین 5, 1394 5:37 ب.ظ

ممنونم از راه نماییتون.

134
0
Would love your thoughts, please comment.x