راهنمای خرید دوربین دیجیتال

23

– آپدیت شد ( این پست به درخواست دوستان آپدیت شد و دوباره در سایت قرار گرفت )

سلام امروز با راهنمای خرید دوربین دیجیتال در خدمت شما هستیم. سعی بر این بوده که توضیحات خلاصه باشد و حوصله سربر نباشد. با ما همراه باشید:

چه مدل دوربینی برای من مناسب است ؟

اول نکته ای که در مورد دوربین های دیجیتال به چشم میخورد ظاهر و شکل دوربین هاست و ما هم اولین ویژگی را ظاهر دوربین ها قرار دادیم .

Point&Shoot یا کامپکت :

این سری در ایران معمولاً با همان نام کامپکت شناخته می شود و همانطور که از نام آن مشخص است فقط به سمت هدف خود بگیرید و دکمه عکس را بزنید و تمام ، شما عکس گرفتید 🙂 . این دوربین ها از ارزانترین رده های دوربین های دیجیتال شناخته می شوند و از حدود 150 هزار تومان شروع شده و تا بیش از 1 میلیون تومان  هم ادامه دارند البته از مدل های ارزان این دوربین ها نباید انتظار زیادی داشت شاید دوربین گوشی هوشمند شما از برخی از دوربین های این رده بهتر باشد .

canon

 کیفیت عکس و کارایی خصوصیات اصلی برای چه کسانی مناسب است؟
 معمولی و خوب مخصوصاً برای دوربین های گران قیمت تر . خیلی از نیازهای روزمره شما را  رفع می کنند. از عکس خانوادگی  گرفته تا فیلم های کوتاه و …  کوچک! و به قولی دم دستی،  معمولاً زوم کمتر از 10 برابر دارند.  سنسور کوچکی دارند و معمولاً  خیلی از کارها را اتوماتیک انجام می  دهند.  برای همه! اگر بخواهیم دقیق تر  بگوییم برای افرادی که دوربینی بهتر  از دوربین های گوشیهای خود می  خواهند.

دوربین های کامپکت مگازوم:

دوربین های مگازوم در واقع نوع تقویت شده دوربین های رده کامپکت هستند و معمولاً دارای زوم بیشتر از 10 برابر هستند ( البته هنوز قابل مقایسه با دوربین های حرفه ای نیستند ) . کیفیتی کمی بالاتر از کامپکت ها دارند و مشخصه اصلیشان قدرت زوم بالاست. این رده از قیمت های حدود 550 هزار تومان شروع می شود و تا حدود 1.5 میلیون تومان ادامه دارد.

samsung camera

کیفیت عکس و کارایی خصوصیات اصلی برای چه کسانی مناسب است؟
خوب…. بهتر از کامپکت های معمول. خیلی از نیازهای روزمره شما را رفع می کنند. از عکس خانوادگی گرفته تا فیلم های کوتاه  و … کوچک! و به قولی دم دستی، لنز در بدنه دوربین جمع می شود و معمولاً زوم بیشتر از 10 برابر دارند. سنسور کوچکی دارند و معمولاً خیلی از کارها را اتوماتیک انجام می دهند و البته بعضی از کارها را می توانید دستی انجام دهید برای همه ! اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم برای افرادی که دوربینی بهتر از دوربین های گوشیهای خود می خواهند و مناظر دوردست را از نزدیک ببینند!

دوربین های شرایط خاص:

دوربین ها در رقابت با گوشی های هوشمند خود را تقویت کردند و یکی از این موارد زندگی در شرایط سخت بوده ، در واقع می توان گفت این دوربین ها از نظر باطنی بیشتر نزدیک به دوربین های Point& shoot هستند و از نظر ظاهری شبیه یک  آجر ! (:  پیش از این چون بیشتر مقاومت مهم بود تا کارایی این سری از دوربین ها دوربین ها ی ضعیف و کم امکاناتی بودند ولی حالا وضعیت عوض شده است و کارایی دوربین های شرایط خاص  بسیار مناسب شده است به طوری که  ما شاهد فیلم برداری Full HD با فریم ریت 60 در این سری نیز هستیم. در میان برند ها می توانید سری D کانن، سری XP فوجی فیلم ، دوربین های پنتاکس ، سری FT پاناسونیک و سری TX سونی را نگاهی بیندازید.

کیفیت عکس و کارایی خصوصیات اصلی برای چه کسانی مناسب است؟
خوب…. مخصوصاً در رده های بالاتر آن. خیلی از نیازهای روزمره شما را رفع می کنند. از عکس خانوادگی گرفته تا فیلم های کوتاه و مناظر طبیعی که نور خوبی دارند. کوچک! و به قولی دم دستی، معمولاً زوم کمتر از 10 برابر دارند. سنسور کوچکی دارند و معمولاً خیلی از کارها را اتوماتیک انجام می دهند و مهمترین مشخصه شان : ضد آب یا خاک یا حتی ضربه اگر سفر زیاد می روید. اگر اهل کوهنوردی هستید یا نیاز به دوربین در محیط کارگاه را دارید و نگران افتادن دوربین هستید. یا نه شاید خواستید با خیال راحت با دوربین به زیر آب سر بزنید. 

شبه SLR یا Bridge:

از نظر وزن و سایز که اصلاً قابل قیاس با دوربین های کامپکت نیستند . از نظر کیفیت عکس هم تنوع بسیاری دارند. برخی از مدل های آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برخی در همان حدود دوربین های کامپکت . از قیمت های حدود 700 هزار تومان یافت می شوند.

اگر به دنبال دوربینی با عملکردی مناسب هستید و اندازه آن برای شما مهم نیست بهتر است در این بازه به دنبال دوربین مناسب خود بگردید .

Sony_Cyber-shot_DSC-HX200V_35152783_02_610x459

کیفیت عکس و کارایی خصوصیات اصلی برای چه کسانی مناسب است؟
خوب….  معمولاً بهتر از کامپکت های معمول. خیلی از نیازهای روزمره شما را رفع می کنند. از عکس خانوادگی گرفته تا فیلم های کوتاه و … بدنه بزرگ ! لنز کوچکتری نسبت به اس ال آر ها دارد و محدوده بزرگنمایی آن بیشتر از 20 برابر است. بعضی از تنظیمات آن دستی و بیشتر حالات آن اتوماتیک از اسمش معلوم است دیگر! پلی است بین دوربینهای اس ال آر و کامپکت، ولی لزوماً از همه کامپکت ها بهتر نیست پس برای گروهی که به همین پل علاقه دارند مناسب است

 کامپکت پیشرفته:

اگر بخواهیم بین دوربین های دیجیتال و حرفه ای تفاوت قائل شویم این دوربین ها انتهای دوربین های دیجیتال هستند. شروع قیمت آن از حدود 1میلیون تومان است و تا نزدیک 2.5 میلیون تومان هم ادامه دارد

Sony_Cybershot_DSC_RX100_35326410_01_610x436

کیفیت عکس و کارایی خصوصیات اصلی برای چه کسانی مناسب است؟
عکسهایشان قابل قیاس باید مدل های پایه DSLR است و از نظر ویدیویی از کامپکت ها قویترند.از سرعت خوبی بهره می برند. به اندازه کافی کوچک هستند ،معمولاً لنز قابل تعویض دارند،سایز سنسورشان قابل قیاس با دوربین های DSLR  است. کسانی که چیزی بهتر از دوربین های کامپکت می خواهند ولی هنوز کوچکی برایشان اهمیت دارد

چقدر زوم دوربین برای من مناسب است ؟

درست است که هرچه بیشتر در بعضی موارد بهتر است و شاید نظر شما در مورد زوم هم همین باشد. اما مدنظر داشته باشید که قوت در این امر می تواند بخش های دیگری از دوربینتان را ضعیف بگذارد. برای مثال دو نمونه بزرگنمایی زیر را ببینید در بزرگنمایی 10 برابر حداکثر بالای برج امپایر استیت را می بینید و دربزرگنمایی 42 برابر حتی می توانید مردم بالای برج را هم ببینید! ولی خب اصلاً به چه دردتان می خورد این همه بزرگنمایی؟ همچنین توجه داشته باشیدکه در بزرگنمایی لرزش هم افزایش می یابد و حتماً شما به پایه نیاز دارید …..از همه اینها به این نتیجه می رسیم که برای دوربین دیجیتال خود بیشتر از 20 برابر بزرگنمایی نخواهید.

zoom1 zoom2

توضیح مشخصات:

رزولوشن:

معمولاً با “مگاپیکسل” شناخته می شود و عددی که در کنار آن می آید به شما تعداد پیکسل هایی را نشان می دهد که دوربین برای ساخت عکس از آن استفاده می کند. امروزه این مقدار بیشتر از حد نیاز عموم شده است و همین امر باعث شده است که دیگر به عنوان یک مشخصه مهم شناخته نشود. برای مثال دوربین های سطح پایین را ببینید 16 مگاپیکسل، 18 مگاپیکسل! در واقع شما عکس هایی پر پیکسل گرفته اید که حتی پردازنده خود دوربین را به مشکل می اندازد و سرعت پردازش را پایین می آورد.

اگر قصد دارید عکس هایتان را پرینت بگیرید میتوانید از جدول زیر برای تبدیل مگا پیکسل به اینچ استفاده کنید تا بدونید چه سایز عکسی مناسب کار شماست .

Megapixels-Chart

لنز:

دو مشخصه مهم وجود دارد که به لنز دوربین ها بستگی دارد : محدوده دیافراگم و فاصله کانونی .

فاصله کانونی با میلیمتر اندازه گیری می شود.فاصله ی کانونی به فاصله ی نقطه ی کانونی شدن نور از محور اصلی اپتیک کانونی کننده گفته می شود. گیج شدید نه؟ 🙂  کافیست این را بدانید که هرچه فاصله  کانونی اپتیک کمتر باشد، میدان دید وسیع تری را در بر می گیرد. هرچقدر فاصله کانونی افزایش یابد تصاویر بزرگتر شده و محدوده بیشتری از فریم را می گیرند. لنزی که محدوده ای از فاصله های کانونی را پوشش می دهد زوم لنز نامیده می شود. برای مثال دوربینی که فاصله کانونی آن از 20 میلیمتر تا 100 میلیمتر است، زوم 5x دارد. در نظر داشته باشید که فاصله کانونی ای که بر روی لنز دوربین های کامپکت نوشته می شود  را نمی توانید آنچنان در دست داشته باشید. در واقع این امر بیشتر برای لنز های قابل تعویض دوربین های SLR و غیره اهمیت دارد.

  • Ultra Wide angle (زاویه دید بسیار وسیع) که فاصله کانونی کمتر از 18 میلیمتر را شامل می شود. برای مواردی است که عکاس نیازبه زاویه دید بسیار وسیع برای تصاویر بزرگ و گسترده دارد.
  • Wide angle ( زاویه دید وسیع) که فاصله کانونی بین 18 تا 30 میلیمتر را شامل می شود. برای عکاسی گروهی ، عریض و خیابانی مناسب است.
  • زاویه دید معمول که فاصله کانونی 30 تا 70 میلیمتر را شامل می شود. (بیشتر دوربین های کامپکت در این رده هستند) برای عکس های شخصی و روزانه مناسب است.
  • Telephoto که فاصله کانونی 70 تا 300 میلیمتر را شامل می شود.برای تصاویر شخصی و ورزشی مناسب است.
  • Super Telephoto که فاصله کانونی بیشتر از 300 میلیمتر را شامل می شود. برای تصاویر ورزشی، حیات وحش و … مناسب است.

lenses

محدوده دیافراگم که با f/x-y نشان داده می شود. x یا همان عدد کمتر نشان دهنده محدوده دیافراگم بیشتر است. بیشترین محدوده دیافراگم معمولاً به میزان بزرگنمایی بستگی دارد. برای شناسایی برخی مشخصه ها باید محدوده دیافراگم و فاصله کانونی را با هم بررسی کنیم. برای مثال دوربینی که دارای فاصله کانونی 55-18 میلیمتر است و محدوده دیافراگم f3.5-5.6 است را در نظر بگیرید. نتیجه میگیریم عریض ترین محدوده در f3.5 و فاصله کانونی 18 و در f5.6 و فاصله کانونی 55 میلیمتر رخ می دهد. هرقدر محدوده دیافراگم افزایش می یابد محدوده شارپنس(شارپنس به معنی وضوح یا نمایش دقیق لبه‌ها و جزئیات در عکس است. محو بودن عکس، در نقطه‌ی مقابل شارپنس قرار دارد.) در جلو و پشت موضوع را بیشتر می کند. محدوده شارپنس عمق تصویر نیزنامیده می شود و چون محدوده بیشتر نور بیشتری را وارد می کند و در نتیجه شما کنترل بیشتری روی عمق تصویر دارید. پس عریض تر بهتره!

دوربین با محدوده دیافراگم عرض به معنی سرعت و روشنایی بیشتر است و عکس این موضوع به معنی کندی در عملیات است. نکته واضح این است که لنز سریعتر بهتر از لنز کندتر است و شاید تعجب کنید که لنز سریعتر در کارایی بزرگنمایی هم تأثیر مستقیم دارد.

aperture

اندازه و مدل سنسور:

اندازه سنسور اندازه صفوف گیرنده هایی است که پیکسل ها را تشکیل می دهند و از تجمیع آنها عکس و تصویر پدید می آید. سنسور بزرگتر تصویر با کیفیت تری پدید می آورد. ولی در نظر داشته باشید که لنز بزرگتر بدنه بزرگتری هم می خواهد. سنسور بزرگتر علاوه بر فضای بیشتر برای خود فضا برای تجهیزات برقی خود نیزمی خواهد. سنسورهای بزرگتر گرانترند و درنتیجه دوربین هایشان هم گرانتر.

اندازه سنسور ها به دو صورت نشان داده می شود: مستقیماً گفته می شود ( مثلاً 1.5 اینچ) یا به صورت 1/1.7 نشان داده می شود. البته این حالت دوم آنچنان هم دقیق نیست یعنی مثلاً برای مورد 1/1.7اندازه واقعی سنسور 0.59 اینچ نیست. بلکه فقط برای دادن حس بزرگتر و کوچکتر است برای مثال 1/1.7 از 2/3 کوچکتر است. سنسور ها در دوربین های کامپکت در حدود 1/2.3 اینچ است. در دوربین های گوشی های هوشمند اندازه کوچکتر هم می شود در حدود 1/3 یا 1/3.2  اینچ!

تکنولوژی های ساخت سنسور ها به دو گروه بزرگ تقسیم می شود. CMOS امروزه در دوربین های دیجیتال محبوب تر است. BSI CMOS زیر گروه جدیدی است که جدیداً بیشترین استفاده را داشته است و توانسته یکی از اشکالات CMOS ها که همانا تصویر در نور کم بوده است را برطرف کند و سنسور های CMOS را در این زمینه تقویت کند.

CCD تکنولوژی دیگری است که در دوربین ها استفاده می شود. البته در دوربین های اغلب ارزان قیمت کامپکت استفاده دارد. شاید شما هم این را شنیده باشید که CCD ها تصویر بهتری نسبت به CMOS ها ارائه می دهند. بله ولی در مدل های بالایشان ، در سری های پایین قابل قیاس با CMOS ها نیستند. در ضمن مصرف باتری CCD ها بالاست و به صورت کلی CCD ها برای فیلمبرداری کند و ضعیف هستند.

احتمالاً شما متوجه دلیل سریعتر بودن CMOS ها شده اید. از طرفی دیگر احتمالاً متوجه کیفیت بیشتر CCD ها در مدل های بالایشان شده اید.
احتمالاً شما متوجه دلیل سریعتر بودن CMOS ها شده اید. از طرفی دیگر احتمالاً متوجه دلیل کیفیت بیشتر CCD ها در مدل های بالایشان شده اید.

حساسیت به نور:

حساسیت نوری سنسورها با ISO نشان داده می شود. عدد بالاتر ISO نشاندهنده قدرت بیشتر دوربین در تصویربرداری در نور کم است. وقتی حساسیت بالا می رود نویز هم بالا می رود ( همان نقاط ریزی که معمولاً در نور های کمتر بیشتر است) و دوربین ها در تلاشند تا آن را حذف کنند. البته همیشه این توانایی زیر سوال بوده و هست و همیشه نتیجه کار در ایزوهای بالا همچنان نویزی بوده و همین امر است که دوربینی که ایزوی 6400 دارد شاید تا ایزوی 800 کارایی داشته باشد.

ISO-exposure

iso noise

لرزشگیر تصویر:

مطمئناً لرزش تصویر اعصاب خردکن است و برای از بین بردنش دو روش را به کار برده اند. لرزشگیر اپتیکال لنز و حالت سنسور شیفت. لرزشگیر های اپتیکال در حالت فیلمبرداری بهتر از حالت دوم هستند. ولی خب در حالت سنسور شیفت (که در بدنه دوربین است) می توان از لنز هایی استفاده کرد که لرزشگیر اپتیکال ندارند . این امر باعث ارزان تر شدن و کوچکتر شدن لنز ها می شود. ولی همانطور که توضیح دادیم ایم وضعیت برای دوربین هایی بهتر است که لنز جداشونده دارند . در نتیجه در بیشتر دوربین های کامپکت حالت اپتیکال بهتر است. دوربین های ارزان تر از لرزشگیر الکترونیکی استفاده می کنند البته نویز بیشتری دارند و در نور پایین کارایی کمتری ارائه می دهند.

image_stabilizer_lg._V173081858_

سرعت شاتر:

در عکاسی، سرعت شاتر (Shutter Speed) به معنای مدت زمان باز بودن شاتر یا مدت زمانی است که فیلم (در عکاسی آنالوگ) یا سنسور (در عکاسی دیجیتال) در معرض نور قرار می‌گیرد. هر چه سرعت شاتر بیشتر باشد (شاتر سریع‌تر باز و بسته شود)، فیلم یا سنسور مدت زمان کمتری در معرض نور خواهد بود و بالعکس. به عنوان مثال سرعت شاتر کم معمولاً در محیط‌های کم نور مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرعت شاتر بر حسب ثانیه اندازه‌گیری می‌شود. به عنوان مثال مقادیری مانند ۱/۱۰۰۰ ثانیه، ۱/۵۰۰ ثانیه، … و یک ثانیه، ۲۰ ثانیه و … قابل انتخاب هستند که بسته به نوع دوربین این محدوده تغییر می‌کند. طبیعی است که هر چه مدت زمان کمتری مانند ۱/۱۰۰۰ ثانیه انتخاب شود، شاتر سریع‌تر باز و بسته می‌شود. از این نوع تنظیم می‌توان برای عکاسی از سوژه‌های با تحرک زیاد مثلاً سوژه‌های ورزشی استفاده کرد. بدین ترتیب سوژه مورد نظر در اصطلاح Freeze (ثابت) می‌شود. در مقابل سرعت کم شاتر باعث بلور شدن سوژه متحرک می‌شود. البته باید بخاطر داشته باشید که برای عکس‌برداری در سرعت‌های پایین، برای جلوگیری از محو شدن کل عکس باید از سه پایه استفاده کنید. البته باید توجه داشت که علاوه بر سرعت شاتر، میزان گشودگی دیافراگم دوربین و میزان حساسیت یا سرعت ایزو نیز در میزان نور رسیده به فیلم یا سنسور و میزان نور عکس، نقش دارد. به عنوان مثال اگر سرعت شاتر را از ۱/۱۲۵ به ۱/۲۵۰ ثانیه تغییر دهید، در واقع میزان نور رسیده به فیلم یا سنسور را نصف کرده‌اید. برای جبران این کمبود، می‌توانید میزان گشودگی دیافراگم را افزایش دهید یا از ایزو سریع‌تر استفاده کنید.

SHUTTER_SPEED_SAMPLE_GRAPHIC

فیلم برداری:

فیلم برداری در دوربین های کامپکت پیشرفت خوبی داشته است و تا جایی پیش رفته است که تقریباً دوربین های فیلم برداری را از خانه ها حذف کرده است.امروزه دوربین های کامپکت بیشتر به دو گروه فیلم برداری تقسیم می شوند HD و Full HD. فریم ریت فیلمبرداری دوربین های کامپکت برای Full HD معمولاً 24 ،30 و 60 فریم است. در 60 فریم و بالاتر شما می توانید فیلم برداری آهسته داشته باشید. شدیداً به شما پیشنهاد می کنیم FullHD بخرید چرا که در آینده جای پشیمانی نیست و شما نمی توانید ضعف کیفیت HD  را در مقابل Full HD تحمل کنید. مطمئن باشید!

FullHD vs Hd

امکانات دیگر:

سه مورد در دوربین های امروزی بیشتر به چشم می خورد:

  • صفحه لمسی: لذت خواهید برد .به شما قول می دهم! هرچند هنوز دوربین های لمسی کمی بیشتر باتری مصرف می کنند. ولی آزادی و لطافتی که دوربین های لمسی به شما می دهند رقیبان دکمه ایشان نمی دهند. نکته سوال برانگیزبرای من تعداد کم دوربین های لمسی  و از طرف دیگر کم بودن این دوربین ها در سطوح بالاتر است.
  • GPS : اگر اهل سفر و سیاحتید GPS به دردتان میخورد.  بالاخره می خواهید بدانید هر عکس را کجا و در چه زمانی گرفته اید دیگر. نه؟
  • WiFi : دنیا در حال بدون سیم شدن است. پس بیایید با دنیا همراه شویم 😉

 

nikon wifiکدام برند دوربین دیجیتال بهتر است ؟

محبوبترین برند دوربین های دیجیتال کانن است و این امر دو دلیل دارد: اول اینکه کانن محبوبترین برند دوربین است و دوم اینکه تنوع قیمتی در دوربین های کانن زیاد است. از پایین ترین سطح گرفته تا بالاترین سطح را پوشش می دهد و در نتیجه میزان خریدش هم بالاست. اما حالا رقیبانی جدی دارد.سونی ، نیکون، فوجی فیلم و حالا سامسونگ.

اگر کاربری ساده هستید و قصدتان فقط لذت ثبت خاطرات است کیفیت عکس برداری دوربین های این برند ها در نور زیاد مثل محیط بیرون و دشت و دمن آنچنان تفاوتی با هم ندارند. تفاوت در نور کم است که بیشتر در خانه های ما این چنین است و معمولاً در اینگونه عکس ها نویز می بینید. طبق تجربه شخصی که داشتم دوربین های کانن،نیکون و سونی در این زمینه کمی بهتر از باقی رقیبانشان بودند و با فاصله کمی فوجی فیلم وسامسونگ قرارمی گیرند. هرچند شاید مشخصاتی که هر برند به محصول خود می دهد فوق العاده باشد ولی حتماً آن را ازنزدیک بیازمایید چرا که خیلی راحت می توان در مشخصات اغراق کرد.

در فیلم برداری کمی داستان فرق می کند و در این زمینه نظر شخصی من بیشتر سمت دوربین های سونی است و دیگر برند ها در مقام های بعدی قرار دارند. دوباره می گویم بروید ،فیلم بگیرید و بیازمایید بعد بخرید.

در زیر میزان محبوبیت هر برند را می بینید:

point-and-shoot-brands

خلاصه مقاله : شاید به نظرتان این مقاله کمی بلند باشد به همین دلیل برخی از مشخصات را که در دوربین ها ذکر می شود را به صورت خلاصه مطرح می کنیم تا به راحتی به یاد داشته باشید

– مگاپیکسل مهم است ولی عامل انتخاب نیست! حواستان باشد که ذهنتان با عدد بالای مگاپیکسل پر نشود.

– معمولا بر روی لنز دوربین های کامپکت محدوده عددی نوشته می شود. هرچه قدر عدد پایین آن کمتر و عدد بالای آن بیشتر باشد ( محدوده دیافراگم بیشتر) بهتر است. دلیلش را می خواهید بالا را بخوانید.

– اپتیکال زوم بیشتر به مراتب بهتر از دیجیتال زوم است. زیاد روی زوم دیجیتال زوم نکنید! 🙂

– ISO: هرچه مقدار عددی بیشتری داشته باشد نشان می دهد که دوربین در محیط های تاریکتر و با نور طبیعی می تواند تصاویر بهتری تهیه کند.

– حالت EV:در بعضی دوربینها (EV) شما را قادر می سازد شدت نور محیط را مشخص کنید تا در هنگام عکس گرفتن دچار مشکل نور نشوید .  ( مانند هوای آفتابی، هوای ابری، داخل اتاق، نور فلوئورسنت و …)

– حالات مختلف عکس برداری در دوربین های خانوادگی می تواند بسیار کارآمد باشد.

– حالت ماکرو: این گزینه امکان تصویر برداری از فاصله بسیار نزدیک و فوکوس را به دوربین می دهد. در بعضی از دوربین ها فاصله عکسبرداری حتی به صفر سانتیمتر هم میرسد! از این دوربینها برای نصب بر روی ابزار نوری مانند میکروسکوپ استفاده میشود.

–  سرعت بالای شاتر شما را قادر می سازد حرکت های سریع را در نور کافی ثبت کنید. سرعتهای پایین تر برای جمع کردن نور بیشتر به کار می رود و در محل های تاریکتر کاربرد دارد. سرعت شاتر دوربین در محدوده بین 1/8 – 1/4000   ثانیه قرار دارد.

فروشگاه مورد اعتماد سایت 8بیت:

با تماس با فروشگاه های زیر قیمت لحظه ای را استعلام کنید،همچنین می توانید از آنها مشاوره لازم را بگیرید. در تماس نام ۸bits.ir را ذکر کنید تا با شما همکاری بهتری شود.

نام فروشگاه آدرس فروشگاه تلفن زمینه فعالیت
میلاد نور تهران-خیابان جمهوری- تقاطع حافظ-پاساژ حافظ-شماره 44 66729780-66754702-66754868  عرضه کننده سیستم های عکاسی و فیلم برداری
تصویر گستر تهران-خیابان جمهوری-تقاطع حافظ-پاساژحافظ-شماره 10 66761768-66761786 عرضه کننده سیستم های عکاسی و فیلم برداری
Subscribe
آگاهی از
23 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
اردیبهشت 11, 1399 0:33 ق.ظ

سلام
خیلی عالی بود این مطلب من خیلی حال کردم باهاش

نکته هایی که گفته بودید عالی بودن

اسفند 26, 1398 10:35 ب.ظ

سلام
مرسی برای این مطلب
خیلی خیلی جالب بود
امید وارم بازم مطلب بزارید

بهمن 13, 1398 8:03 ب.ظ

سلام
خیلی عالی بود این مطلب من خیلی حال کردم باهاش

نکته هایی که گفته بودید عالی بودن

بهراد
دی 29, 1395 7:50 ق.ظ

سلام دوستان من واسه عکاسی استریت می خواسم یه دوربین بگیرم از اونجایی که عکاسیم اتلیه ای نیس بیعد می دونم تو این سطح اختلاف زیادی بین کارا حس شه ماکسش تا 2-3تومن می تونم بگیرم خودم 750D finpix s1 تو سرمه همونجور که می دونین فوجیه خوبیش زومشه که با وضعبت عکاسی خیابونی تو ایران بدرد می خوره ولی سنسور نورش بخصوص تو شب خیلی ضعیف عمل می کنه همش نویزه کانن هم خبری از زوم نیستو اختلاف قیمت 2تومنی نظر شما چیه فک می کنین با چه مزایاو معایبی کدوم بهتره؟ خیلی خیلی ممنون از همتون.

امیر
خرداد 4, 1395 12:21 ب.ظ

سلام من دوربینی میخوام که هم بتونم باهاش عکسای با کیفیت در شب و روز بگیرم و هم فیلمبرداری با کیفیت انجامدبدم..مصرفم خانگی هس..بدون توجه به قیمت چه مدلی برام مناسبه؟

Zahra
اردیبهشت 13, 1395 1:10 ب.ظ

سلام روز بخیر
ببخشید دوربین عکاسی خوب میخوام سفر هم میرم تا 700 الی 1 ملیون که هم زوم هم iso خوبی داشته باشه حالا نمیدونم کامپکت پیشرفته یا مگازم یا…… راهنماییم کنید ممنونم

روح اله
فروردین 5, 1394 1:03 ب.ظ

ممنونم، با500 تومان ، فیلم هم بگیرم ،خانگی

احسان
اسفند 14, 1393 10:29 ب.ظ

سلام و خسته نباشید.ی راهنمایی لطفا.ی دوربین عکاسی تا حدود قیمت ۶۰۰ هزارتومن و کاربرد بیشتر عکس انداختن لطفا بهم معرفی کنید

حسن رحمتی
اسفند 9, 1393 11:22 ق.ظ

بین دو دوربین Canon Powershot G1X Mark II و Canon Powershot SX60 HS برای عکاسی بالاتر از آماتور اما نه حرفه یی بدون در نظر گرفتن قیمت کدام را توصیه می کنید و چرا؟

سیاوش عکاس باشی
اسفند 4, 1393 7:19 ب.ظ

سلام خیلی ممنون از اطلاعات مفیدی که ارایه کردید.
یه قسمتی از توضیحاتتون با هم جور در نمیاد گفتید: عدد بالاتر ISO نشاندهنده قدرت بیشتر دوربین در تصویربرداری در نور کم است.
ولی عکسی که برای نمونه قرار دادید iso 3200 ضعیف تر از iso 100 هست که خلافش رو ثابت میکنه.

یه درخواست دارم لطفا در تکمیل این توضیحات رابطه ی کم و زیاد شدن فاصله کانونی و بزرگ و کوچک شدن عکس را با شکل نشان دهید… همینطور برای دیافراگم. اینطور بهتر در ذهن مخاطب نقش میبنده ممنون.

ادمین
Reply to  سیاوش عکاس باشی
اسفند 4, 1393 8:59 ب.ظ

با سلام خدمت شما دوست عزیز همانطوری هم که در طول نوشته هم گفته شده دوربین ها سعی میکنند تا این نویز هارو برطرف کنند ولی معمولا عددی که به عنوان ISO اعلام میکنند حداکثر ISO است و معمولا این نویز ها هم در آن دیده میشود ولی تصویر با نور بیشتر و روشن تر گرفته میشود . در نوشته ابتدایی به این نکات هم توجه داشتیم ولی به نظرمون باعث سخت تر شده و بیش از حد دقیق شدن این نوشته میشد اما اگر فکر میکنید گفتن این موارد مفید است چشم حتما در چند روز آینده حتما یک… بیشتر بخوانید »

صادق محمودی
بهمن 27, 1393 10:29 ب.ظ

عالی…عالی…..عالی…. آقا از متن عالیت کلی چیز یاد گرفتم. همین الان رسیدم خونه رفتم خریدم 🙂 دوستان این میلاد نور رو فراموش نکنید جداً خیلی با معرفته دمش گرم. 8 بیت اجرت با خدا

صدف
بهمن 24, 1393 3:23 ب.ظ

سلام من میخوام برای یک دوربین با مصرف خانگی تا 400000 تومان هزینه کنم. samsung sd72 رو به من پیشنهاد کردن .میشه منو راهنمایی کنید؟ میتونم به سامسونگ اطمینان کنم یا فقط روی کنن فکر کنم؟ ممنون

علی رحیمی
بهمن 14, 1393 12:33 ب.ظ

ممنون اطلاعات به درد بخوری دادید. از طرف من از آقای وکیلی (فروشگاه میلاد نور) هم تشکر کنید خیلی با حوصله سوالامو جواب دادن میرم که بخرم 🙂

عاطفه
شهریور 28, 1393 11:13 ب.ظ

خیلی ممنون از راهنماییتون. در نهایت کدوم برند همه ویژگی هارو داره؟

محمد
شهریور 26, 1393 10:52 ق.ظ

چرا مطلب تکراری میذارید؟این راهنما رو که قبلا منتشر کرده بودید آخه!

ادمین
Reply to  محمد
شهریور 26, 1393 3:43 ب.ظ

دوست عزیز ما سعی میکنیم هر چند وقت یکبار پست هارو آپدیت کنیم
تا قدیمی نشن

23
0
Would love your thoughts, please comment.x