برررسی دقیق تر آیفون 6

0

بعد از معرفی آیفون 6 حالا می توان کمی بیشتر به بررسی گوشی های جدید اپل پرداخت.

کلی خبر در ماه های گذشته در مورد آیفون 6 شنیدیم که تعداد زیادی درست و بسیاری هم نادرست بود اپل در 9 سپتامبر رسما آیفون 6 را معرفی کرد تا همه شایعات پایان یابد. پس بیایید با هم به بررسی آنها بپردازیم.

شاخص ترین ویژگی گوشی های جدید اپل صفحه نمایش بزرگتر این محصول است این بار اپل، آیفون را در دو مدل 4.7 و 5.5 اینچی به بازار عرضه می کند این صفحه نمایش بزرگتر باعث می شود  شما محتوای بیشتری را ببینید. شاید بالا رفتن رزولوشن باعث ریزتر شدن نوشته ها و …. شود اما اپل سعی کرده تا نوشته ها به صورت بهتری دیده شود .

iphone-6-screens

صفحه نمایش آیفون در مدل 5S رزولوشن 640 در 1136 را داشت این عدد در آیفون 6 به 750 در 1334 ارتقا پیدا کرده است گرچه چگالی پیکسل ها همان  326 آیفون 5S ماند اما در مدل آیفون 6 پلاس رزولوشن به 1080 در 1920 رسیده و  چگالی 401 PPI رسیده است که باعث می شود تصاویر تیز تر و واضح تر از مدل های قبلی ارائه شود .

بازسازی رنگ ها و دید در فضای آزاد

اگر پیش از این مقاله  صفحه نمایش گوشی های مختلف ما را خوانده باشید حتما دیده اید که عدد اندازه گیری شده در حدود 7100K بود که به میزان زیادی به عدد معیار 6500K نزدیک بود همین میزان انحراف باعث می شد میزان رنگ آبی کمی بیشتر باشد در آیفون 6 مقدار رنگ سفید بیشتر شده تا این عدد بیشتر به عدد معیار نزدیک شود .

این صفحه نمایش کل فضای SRGB را پوشش داده که باعث میشود هر رنگی را که در صفحه نمایش آیفون می بینید دقیقا همان رنگ واقعی باشد.

در فضای باز آیفون 5S عملکرد خارق العاده ای داشت و به روشنایی 580nits رسیده بود و طبق گفته های اپل برای آیفون 6 این عدد پیشرفت زیادی دارد.

در آیفون 6 اپل از فناوری جدیدی به نام dual-domain pixels در صفحه نمایشش بهره می برد که با کمی تغییر در محل زیر پیکسل های  RGB باعث می شود زاویه دید و کنتراست و رنگ ها در نور مستقیم کمتر تغییر کند .

inside-iphone-6-screen

در iOS 8 هم برای این صفحه نمایش قابلیت هایی در نظر گرفته شده است. یکی از این ویژگی ها Zoom view است که یاعث می شود اطلاعات نمایش داده شده  به صورت 5S در آید این کار که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید باعث بزرگتر شدن تصاویر و نوشته ها می شود.

Zoom-view
حالت Zoom view
Standard-view
حالت Standard view

ویژگی دیگری که در 8 iOS مخصوص صفحه نمایش آیفون 5.5 اینچی قرار دارد حالت landscape است که باعث میشد اطلاعات صفحه نمایش به صورت افقی هم به نمایش در آید که برای این کار اپل مجبور به طراحی دوباره تعدادی از برنامه ها مثل Calendar, Mail, Messages, Stocks شد.

Homescreen
حالت landscape

پردازنده:

 ویژگی بارز دیگر آیفون 6 پردازنده  Apple A8 است که به صورت 20nm تولید شده و این پردازنده یکی از پیشگامان پردازنده های 20nm است که به تولید انبود رسیده است .

Faster-A8-chipset

این پردازنده 25% کوچکتر از پردازنده قبلی اپل است در حالی که پردازنده A7 شامل یک میلیارد ترانزیستور بود اما A8 از دو میلیارد ترانزیستور بهره می برد که دو برابر شدن تعداد ترانزیستور ها و کوچک شدن ترانزیستور پیشرفت قابل توجهی به حساب می آید .

iphonee

دوربین :

این گونه که به نظر می رسد اپل از بازی های مگاپیکسلی فرار کرده است. بازی ای که تنها جنبه ای تبلیغی دارد و شرکت های مختلف با بردن اسم 12 یا 16 و …  سعی دارند بگویند دوربین مناسبی دارند اما واقعیت چیز دیگریست.

این بار اپل از یک لنز واید تر  f/2.2 با روکش یاقوت استفاده کرده است.

iphone camera

برای بخش فیلم برداری هم اپل از همان 1080P پشتیبانی می کند ولی در بخش فیلم برداری اسلومشن این دوربین پیشرفت خوبی داشته و از 240fps به جای 120fps آیفون 5S بهره می برد.

Improved-video-capture

 باتری: 

صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده قوی تر نیاز به باتری بزرگتر هم دارد اپل هم همین نظر را داشته و به همین خاطر در باتری آیفون دقت بیشتری به خرج داده و همین طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید اعداد همه بهتر شدن ( حتی با بزرگتر شدن صفحه نمایش ).

Longest-battery-life-of-all-iPhones-so-far

 

این تمامی مطالبی بود که در مورد آیفون جدید قابل گفتن بود مطمئنا اگر بازم بررسی های بیشتری به دست ما رسید برای شما هم قرار خواهیم داد .

 

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x