اندرویدی سفر کنید! (برترین برنامه های اندروید برای سفر)

0

به سفر می روید؟ بیایید کمی تکنولوژیک سفر کنیم :). برنامه های اندرویدی به همه جاییرخنه کرده اند سفرکه دیگر بماند. پیش از آغاز بگویم که برنامه ها به دو قسمت تقسیم می شوند. برنامه هایی برای سفر به کشورهای پیشرفته (که برنامه های کامل تر و کاربردی تری برای انها تعبیه شده است) و سفر به سایر کشورها (چرا که شاید پس از رفتن به آن کشور متوجه شوید که برنامه برای آن کشور کار نمی کند) البته ناگفته نماند که سفر در ایران عزیزمان هم در این بخش قرار می گیرد.

*یادآور می شوم که برای توضیحات برخی از نرم افزارها ازسایت های مای دانلود، سرزمین دانلود و اندرویدیها استفاده شده است*

TripIt :

راحت‌ ترین راه برای مدیریت و به اشتراک گذاری برنامه‌ سفر خود. دیگر نیازی به گشتن دنبال زمان پرواز خود نیستید. دیگر مشکلی برای پیدا کردن هتل خود نخواهید داشت. نگران از دست دادن ملاقات‌های خود نباشید. با اپلیکیشن سفر اندروید TripIt هر چیزی که راجع به سفر‌تان به‌ آن نیاز خواهید داشت در دستان شما خواهد بود. هر جا و هر زمان که خواستید برنامه سفرتان همراهتان است و دیگر چیزی را از دست نخواهید داد. به کمک این نرم افزار می توانید به آسانی برای مسافرت خود برنامه ریزی کنید. دریافت اطلاعات مربوط به تاریخ و مکان مورد نظر سفرتان از اصلی ترین ویژگی های این نرم افزار محسوب می شود. نرم افزار دارای محیط طراحی شده ساده است و امکان تعیین آیکون و دسته بندی برای هر یک از سفر های ثبت شده را نیز فراهم آورده است. امکان تعیین تاریخ و ساعت، آیکون، نوع وسیله نقلیه برای حرکت، ثبت پیام، علامت گذاری روی نقشه و اطلاع رسانی در نرم افزار وجود دارد و از ویجت های اختصاصی این نرم افزار نیز می توانید در هوم اسکرین خود استفاده نمایید.

ویژگی های نرم افزار برنامه ریزی سفر TripIt :

• برنامه ریزی برای سفر
• به اشتراک گذاشتن سفر خود با خانواده
• استفاده از نقشه های متعدد برای یافتن رستوران ها
• هنگام سازی برنامه با تقویم گوشی

tripit_android_screens

KAYAK:

ارزان سفر کنید یا حداقل آمار ارزان ترین خدمات را بدانید تا بتوانید به راحتی هزینه های خود را پایین بیاورید. اغلب مردم، برای برنامه‌ریزی تعطیلاتشان، به اندازه یک تعطیلات زمان لازم دارند! نرم افزار سفر کایاک برای همین طراحی شده است. کمک به شما برای برنامه‌ ریزی راحت تر. آدرس هتل‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، بنگا‌ه‌های اجاره خودرو، و… در کنار رابط کاربری خوب، KAYAK را به یک نرم‌افزار کاربردی برای مسافران تبدیل می‌کند. در نرم افزار اندروید کایاک شما می توانید با مقایسه پروازها و ماشین های کرایه ای، پیگیری پروازهای مسافرتی ارزان را برای خود برنامه ریزی کنید. این برنامه با داشتن جستجوی پرواز و ماشین و همین طور جستجوی هتل، برنامه سفر را در زیر انگشتان شما قرار می دهد.

best-android-apps-cheap-flights-kayak-screenshot-120704

برنامه کاربردی است. خوشبختانه ایران هم در لیست کشورهایش است. 🙂

HotelsByMe :

خب سفرتان را برنامه ریزی کردید و خوشحال و شاد و خندان می خواهید یک هتل برای خودتان انتخاب کنید. به نظر من این نرم افزار یکی از بهترین ها در این زمینه است. پر واضح است که ایران در این نرم افزار جایی ندارد:(. نکته جالب این نرم افزار بررسی دیگر کاربران است. که می توان با آنها هتل را ارزیابی کرد.

hotelbyme

لذت سفر :

اگر مثل من از اینکه نرم افزارهای بالا ایران را در خود ندارند(یا خیلی مختصر دارند!) ناراحتید. با دیدن این نرم افزار کاملاً راضی خواهید شد.

امکانات کلیدی اپلیکیشن لذت سفر:

  • اطلاعات کامل شامل گالری تصاویر و موقعیت روی نقشه بیش از ۳۴۰ شهر کشور
  • معرفی بیش از ۱۲۴۰ جاذبه گردشگری کشور
  • معرفی مراکز اقامتی شامل بیش از ۲۴۰ هتل کشور
  • مقایسه هتل ها از نظر امکانات
  • امکان درج نظر و امتیاز دهی به هتل ها
  • قابلیت مسیریابی
  • پرداخت آنلاین هزینه اقامت
  • مشاهده تخفیفات ویژه در رزرواسیون هتل
 lezat-safar-app

گشت و گذار :

تا اینجا بیشتر موارد مربوط به رزرو و کارهای پیش از سفر را مورد بررسی قرار دادیم حالا برویم سراغ گشت و گذار هنگام سفر:

Foursquare:

یک شبکه اجتماعی متفاوت برای گوشی های هوشمند! با استفاده ازاین برنامه کاربران به راحتی می توانند با مکان های مختلف آشنا شده و اطلاعات مختلف را در اختیار یک دیگر قرار دهند. ۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان از این برنامه در حال استفاده هستند. این آمار نشان دهنده محبوبیت بیش از اندازه آن است. به فرض مثال شما در یک مکان صبحانه خورده اید، می توانید این محل را در برنامه ثبت و جزئیات آن را وارد کنید تا دیگران نیز بتوانند از آن محل استفاده کنند. دریافت پیشنهادات فوری وقتی که شما برنامه را باز می کنید، نمایش مکان هایی که دوستان شما به آنجا رفته اند، جستجوی آسان محل های تفریحی و استراحتگاه، محاسبه دقیق فاصله شما تا مکان مورد نظر، امتیاز دهی به محل های مختلف، قابلیت ذخیره سازی محل های مورد نظر، قابلیت قرار دادن محل در لیست Chek و … از ویژگی های این برنامه می باشد. خوشبختانه این برنامه در حال رشد در ایران هم هست. پس شما هم این نرم افزار را نصب کنید و به گسترش آن کمک کنید.

1397897759_foursquare

easy currency :

یک تبدیل کننده همراه برای واحدهای پولی مختلف. بالاخره باید حواستان به دخل و خرجتان باشد یا نه؟ البته چون در بسیاری از این نرم افزارها نامی ازتومان برده نشده بهتر است نرخ دلار آمریکا را داشته باشید!

Easy-Currency-Converter-Pro

 

Sygic:

نرم افزاری است که رتبه بیشترین میزان دانلود مسیریابی آفلاین را از آن خود کرده است. با بیش از 30.000.000 بار دانلود در سراسر دنیا، Sygic را محبوب ترین برنامه ناوبری GPS کرده است. به جرات می توان گفت که این برنامه یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه مسیریابی برای گوشی های هوشمند است، با داشتن نقشه آفلاین، کاملا فارسی و سه بعدی نقشه شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و قم، امکانات فوق العاده ای همچون مسیریابی پویا را به شما می دهد. برای این کار تنها کافیست تا مقصد خود را در برنامه وارد کنید تا بهترین مسیر به همراه راهنمای مسیر به زبان فارسی را به شما معرفی و شما را در تمام طول مسیر راهنمایی کند. نکته قابل توجه در مسیریابی این برنامه این است که اگر شما در طول مسیر به اشتباه از مسیر دیگری عبور کنید برنامه سریعا مسیر بهتری برای رسیدن شما به مقصد را برایتان نمایان می کند. اما نقشه سه بعدی فارسی همراه با راهنمای گویای فارسی تنها مزیت این نرم افزار نیست. اطلاع از آب و هوا، سرعت و مسیر وزش باد، اطلاع از خرابی جاده ها و اعلام وجود دوربین کنترل سرعت در مسیر خود، اطلاع از نزدیکترین مراکز پلیس، بیمارستان، آتش نشانی، داروخانه، پمپ بنزین و بسیاری موارد دیگر مطلع شوید.
جهت تغییر زبان برنامه به فارسی و انتخاب گوینده فارسی (سارا یا آرش) پس از نصب به Setting رفته و در بخش Regional این تنظ‍یمات را انجام دهید.

ویژگی ها:
– نقشه های با کیفیت TomTom با قابلیت ذخیره سازی بر روی دستگاه
– عملکرد کامل تنها با GPS داخلی و بدون نیاز به اینترنت
– راهنمای صوتی کامل (دارای دو صدای فارسی آرش و سارا)
– قابلیت تلفظ نام خیابان (هنوز برای صداهای فارسی آپدیت نشده است)
– سه حالت نمایش مسیر
– علامت گذاری مکان های مورد علاقه
– قابلیت نمایش حداکثر سرعت مجاز در مکان های مختلف و هشدار
– اخطار دوربین
– آپدیت رایگان نقشه ها
– گزارش آخرین وضعیت ترافیکی مسیر (آنلاین)
– دارای جستجوگر قدرتمند مکان های مختلف
– نمایش عالی برای تبلت ها و صفحه های HD
– انعکاس تصویر نقشه روی شیشه خودرو هنگام رانندگی

دارای نقشه های کشورهای:
ایران، الجزایر، آندورا، آنگولا، آرژانتین، استرالیا، اتریش، آذربایجان، بحرین، بلژیک، بنین، بوتسوانا، برزیل، برونئی، بلغارستان، بورکینافاسو، کامرون، کانادا، جزایر قناری، کلمبیا، کرواسی، جمهوری چک، قبرس، جمهوری دموکراتیک کنگو، دانمارک، مصر، استونی، فنلاند، فرانسه، گابن، آلمان، غنا، جبل الطارق، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، شیلی، هند، اندونزی، عراق، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، قزاقستان، کنیا، کویت، لتونی، لسوتو، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو، مالاوی، مالزی، مالی، مالت، موریتانی، موریس، مایوت، مکزیک، موناکو، مراکش، موزامبیک، نامیبیا، هلند، نیوزیلند، نیجر، نیجریه، نروژ، عمان، پاکستان، فیلیپین، لهستان، پرتغال، قطر، جمهوری کنگو، رییونیون، رومانی، روسیه، سان مارینو، عربستان سعودی، سنگال، صربستان، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوازیلند، سوئد، سوئیس، تایوان، تانزانیا، تایلند، توگو، تونس، ترکیه، اوگاندا، اوکراین، امارات متحده عربی، انگلستان، اروگوئه، ایالات متحده آمریکا، واتیکان، ونزوئلا، ویتنام، زامبیا، زیمبابوه

نقشه شهر های کوچک ایران در این نرم افزار وجود ندارد و تنها شهر های بزرگی مثل تهران، اصفهان و … را پشتیبانی می کند، اما نقشه تمام جاده های اصلی در نرم افزار موجود است.

 Sygic_Iran.GPS.Navigation_Android_c

 

Uber:

نرم افزار بسیار جالبی که احتمالاً در آینده بیشتر از آن خواهید شنید. اگر جایی در شهر گم شدید و در دلتان گفته اید که ای کاش همین الان یک تاکسی مرا به هتلم می رساند. این نرم افزار دقیقاً برای شما ساخته شده است. البته فقط برای افراد گم شده نیست! با استفاده از این نرم افزار می توانید نزدیک ترین تاکسی را صدا کنید تا شما را سوار کند. حتی راننده تاکسی در مسیر هم نمی تواند تقلب کند تا مسیر طولانی تری برود! حتی اگر کیف پول گوگلی داشته باشید می توانید بدون استفاده از پول نقد پول تاکسی را حساب کنید! اما متأسفانه این سیستم در تعداد معدودی از شهر های دنیا اجرا شده است که امیدواریم در آینده این تعداد افزایش یابد.

Capture-I-Uber-177x300

جهانگرد:

جهانگرد یک نرم‌افزار اندرویدی ساده است که با هدف کمک به ایجاد ارتباط ساخته شده است. مجموعه‌ای از هزاران جمله و کلمه دستچین شده بر اساس موقعیت و به زبان‌های مختلف، برای این که بتوانید در سفرهای بین‌المللی راحت‌تر با بقیه ارتباط برقرار کنید. همینطور برای این که اولین قدم را (که به قولی سخت‌ترین قدم هم هست) در یادگیری زبان جدید بردارید. با دریافت نسخه رایگان جهانگرد می‌توانید به تمام جملات به فارسی و انگلیسی دسترسی داشته باشید. برای دریافت تلفظ صوتی کلمات و عبارات با تلفظ انسانی و همینطور دریافت بسته‌های سایر زبان‌ها می‌توانید از منوی کناری جهانگرد به بخش فروشگاه بروید و بسته زبان مورد نظر خود را خرید کنید.

3 با جهانگرد جهان را بگردید! (آموزش انگلیسی و سایر زبان ها برای اندروید)

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x